Succesul în organizarea evenimentului tău, începe cu acest blog. Fără îndoială!
Cu informații complete și bine structurate, următoarea lectură de 5-10 minute, va debloca pentru tine toate cunoștințele din domeniu, cât și agenda pe care un wedding planner profesionist o folosește, în organizarea unei nunți ca la carte.
Am pus zeci de întrebări tuturor furnizorilor de servicii pe care îi cunoaștem, pentru a oferi o lista cu informații 100% sigure și pe care te poți baza cu încredere, pentru o experiență mult mai ușoară, plăcută și relaxantă în organizarea evenimentului tău magic.
Salvează această postare în agenda ta sau notează website-ul www.Valov.ro, pentru a te putea întoarce de câte ori este nevoie, pentru a descoperi noi informații de pe blog, servicii și produse ideale evenimentului tău sau poți folosi lista următoare ca pe un checklist de nuntă:
Activități Principale:
• Cu 1-2 ani înainte de nuntă
Stabilirea Bugetului
O idee excelentă înainte de a începe pregătirile, este să faci o listă cu cheltuielile pe care ești dispus/ă să le faci în angajarea furnizorilor (restaurant, formație, foto și video, etc.) și alte cheltuieli precum aranjamentele florale, rochia și costumul, invitații și mărturii, etc.
Data Evenimentului
Stabiliți data evenimentului în funcție de anotimpul favorit, iar dacă nu aveți preferințe pentru o dată exactă, puteți cere disponibilitatea locației, formației și echipei foto/video favorite pentru luna și anul dorit, fiind mult mai simplu să sincronizați și contractați cei 3 furnizori simultan.
Listă de Invitați
Realizează o listă cu un număr aproximativ de invitați, în ideea de a determina numărul total de persoane și pentru a-ți fi mai ușor să alegi locația evenimentului după capacitate.
Locația Evenimentului
Vizitează una sau mai multe locații, solicită recomandări, cere părerea prietenilor sau chiar și a furnizorilor (fotografi, formații) și alege locația favorită în funcție de capacitate, aspect, mâncare și servire, lângă un lac, într-o pădure sau în așa fel încât să vă reprezinte.
Formatie, Band sau DJ
În articolul atașat poți învăța cum să alegi o formație de nuntă fără regrete. Cât costă? Ce să eviți? Listă de întrebări și tot ce trebuie să știi înainte de a semna un contract.
Echipă Foto și Video
Avem informații complete despre cum să alegi un fotograf de nuntă ideal, în 7 pași simpli. Ce conține oferta acestora? De ce și cum să eviți un fotograf de nuntă amator? Listă de întrebări, prețuri estimative, cum să primești fotografiile la timp și multe altele.
DE CITIT: Organizarea Nunții +20 Greșeli de Evitat cu Orice Preț
Programări Necesare:
• Cu pana la 8-12 luni înainte de nuntă
Înainte de a începe programările, recomandăm să citești cum să faci un program de nuntă bine definit în mai puțin de 5 minute, pentru un eveniment relaxant, lipsit de griji sau stres.
Make-up, Coafor și Manichiură
Iar asta nu-i tot! Iată o listă completă cu toate programările necesare posibile, pentru ritualul de înfrumusețare al ambilor soți.
Mireasă: make-up, coafor, vopsit, extensii, gene, pensat, epilat, manichiură și pedichiură.
Mire: tuns, bărbierit, pensat, manichiură și pedichiură.
Make-up artiștii recomandă: programări din timp, cu până la 8-12 luni înainte de eveniment dacă urmărești pe cineva anume și vrei să rezervi data și ora favorabilă, de asemenea un machiaj de probă sau cel puțin o consiliere înainte de eveniment.
NOTĂ: Nu fixați voalul cu cleme la coafor. Acesta va fi util la biserică, una sau două fotografii la ședința foto și valsul mirilor. Este bine să știi că ai și opțiunea de a îl putea da jos atunci când nu vei avea nevoie de el, de exemplu pe parcursul întregii petreceri.
Aranjamente Florale
Accentuează ziua evenimentului, cu un plus de elegantă și rafinament! Un exemplu remarcabil in Iasi sunt cei de la Floraria BUJOR. Ei realizeaza cele mai spectaculoase buchete si aranjamente la ora actuala, iar seriozitatea si pasiunea intregii echipe este la un alt nivel:
– Decorarea restaurantului (mese, prezidiu, panou foto, cutie pentru dar)
– Aranjamente pentru cununia civilă în aer liber (opțional)
– Buchet de mireasă (pentru nașă și domnișoare de onoare)
– Lumânări de nuntă pentru ceremonia religioasă
– Cocarde / Flori de pus în piept pentru nași, familie și prieteni
– Oglindă personalizată sau amenajată pentru pregătirea mirilor
Biserică
Dacă biserica la care dorești să faci cununia religioasă este una solicitată, recomandăm să programezi data cu cel puțin 8-12 luni înainte de ziua evenimentului, pentru a te asigura că prinzi ora ideală în programul de nuntă.
Iată și o listă cu cele necesare la biserică:
● Ceremonie
– Certificat de căsătorie
– Buletine miri și nași
– Verighete (pernuță / cutie)
– Lumânări pentru nași
– Pișcoturi și vin roșu
● Altele
– Cor ceremonie
– Gustări și prăjituri
– Băuturi + pahare
– Confetti sau orez
– Taxă de biserică
Activități Interactive
Garantează distracția invitaților tăi, cu jocuri și activități precum: cabina foto sau oglinda foto, tablou de complimente, tort de shot-uri sau orice alte servicii îți vin în minte.
Cocktail Bar
Este un bar mobil necesar pentru evenimentul tău? Absolut! Rezervă barul din timp și oferă invitaților tăi libertatea de a consuma băuturi delicioase, cocktailuri sau shot-uri fără limită pe parcursul întregii petreceri.
Listă cu Prioritate:
• Cu aproximativ 6 luni înainte de nuntă
Rochia și Costumul Mirilor
De regulă, pentru rochia de mireasă dar și costumul mirelui căutările pot începe cu 5-6 luni înainte de ziua nunții și achiziționate, având suficient timp la dispoziție pentru probe, modificări și accesorizare sau realizarea vestimentatiilor la comandă.
O ținută completă poate fi alcătuită din:
● Mireasă
– Rochie de mireasă
– Voal și accesorii păr
– Pantofi + schimb
– Buchetul miresei
– Colier, cercei, brățară
– Halat mireasă/domnișoare
– Lenjerie, Jartieră și ciorapi
– Parfum și deodorant
– Umeraș personalizat
● Mire
– Costum de mire
– Vestă (opțional)
– Pantofi + schimb
– Papion sau cravată
– Batistă, butoni și curea
– Cămașă de schimb
– Ceas / Brățară
– Lenjerie și ciorapi
– Parfum și deodorant
– Umeraș personalizat
Momente Artistice
Opțional poți include și unul sau două momente artistice precum: stand up comedy, trucuri de magie, trupe de dans sau altele, însă nu încărca programul cu prea multe astfel de momente. Invitații vor să facă parte din eveniment și nu să-l privească ca pe un spectacol.
Pregătirea la Hotel
Opțional, dar și recomandată este pregătirea într-o cameră de hotel, aceasta fiind mult mai spațioasă, elegantă și în general cu un aspect mult mai plăcut în anumite situații, față de locuința personală. (Anumite restaurante pun la dispoziție cel puțin o cameră inclusă în preț).
Cazare Pentru Invitați
Oferă cazare invitaților, care se deplasează pe o distanță mai mare de 300 km. După caz, poți asigura și transportul persoanelor ce se deplasează dintr-un județ în altul, cu ajutorul unui microbuz sau autocar.
Luna de Miere
O călătorie de mii de kilometri începe cu un singur pas. Călătorește înainte de a rămâne fără timp. Un mesaj atât de clar! Fie că planifici prima sau a 10-a vacanță, nimeni și nimic nu ar trebui să te oprească! Oamenii uită anii, dar își amintesc momentele.
Hostess Primirea Invitaților
Opțional, în cazul unui număr mai mare de invitați, poți angaja o echipa de hostess (2-3 fete) pentru a te scapă de grija primirii invitaților, conducerea acestora la mese și chiar aranjarea mărturiilor și plicurilor la fiecare masă. Să-ți muncești prietenii până la epuizare, nu este deloc o idee bună.
Listă de Cumpărături:
• Cu aproximativ 3 luni înainte de nuntă
Invitații și Mărturii
Începe căutarea mărturiilor de nuntă dar și distribuirea invitațiilor cu până la 3 luni înainte de eveniment. De asemenea, tot din această categorie poți solicita și următoarele:
– Panou cu lista de invitați
– Plicuri pentru bani
– Meniuri la restaurant
– Numere pentru mese
– Panou “Bine ați venit”
Valsul Mirilor
Alegeți melodia favorită, începeți din timp câteva cursuri de dans, iar opțional puteți discuta și cu un furnizor de servicii pentru fumul greu + artificii pentru dansul mirilor.
Ședința Foto Save the Date
Pentru a anunța din timp data evenimentului vostru, recomandăm să realizați ședința foto de logodnă cu până la 3-6 luni înainte de nuntă. În următorul articol am pregătit peste 40 de idei originale, activități, locații și accesorii pentru Save the Date.
Cavaleri și Domnișoare
Este vremea să selectați cavalerii și domnișoarele de onoare, iar de asemenea să cumpărați atât rochii pentru gagici, dar și papioane pentru bărbați. O invitație la o petrecere separată sau comună, este o idee unică de a vă bucura împreună de acest moment.
Guest Book / Carte de Oaspeți
Realizează propria capodoperă de artă cu un guestbook tip tablou din colecția Valov, unde invitații pot lasă o idee, un plan, dar cel mai important, o aventură de parcurs în această minunată călătorie.
Cumpărături Restaurant
Am realizat o listă cu toate posibilele cumpărături, pentru restaurant și petrecere:
– Tortul mirilor – 120g/pers
– Pahare miri și nași (părinți)
– Căsuța pentru bani
– Cadouri și colaci pentru nași
– Eșarfă / Pălării dezgătitul mirilor
– Focuri de artificii / lampioane
Alte Cumpărături
– Ținută pentru starea civilă din altă zi
– Colac pentru pregătirea mirilor tradițională
Ultimele Pregătiri:
• Aproximativ 2-3 săptămâni înainte de nuntă
Cununie Civilă
De regulă, actele necesare pentru cununia civilă se depun cu exact 10 zile calendaristice înaintea oficierii căsătoriei. În anumite județe pot fi făcute și programari online, cu chiar cateva saptamani sau luni înainte de ziua evenimentului.
După cununia civilă se pot servi:
– Gustări sărate cu brânză, ciuperci și spanac
– Platouri cu mini sandwich-uri sau fructe
– Tarte / prăjituri de casă sau cumpărate
– Șampanie, suc natural și apă plată
Informații complete și detaliate despre cununia civilă vei găsi în pagina atașată.
Distribuirea Responsabilităților
Distribuie anumite sarcini atât părinților, fraților și prietenilor, însă ai grijă să nu pui toată presiunea pe o singură persoană, decât în măsura în care ai de gând să o plătești și amândoi știm că nu vei face acest lucru. Niciun prieten nu merită să muncească pentru tine.
● Părinții se pot ocupa de toate cele necesare pentru cununia religioasă. “verighete, pișcoturi, vin roșu, etc.”
● Sora poate avea grijă de toate actele și buletinele pentru cununia civilă.
● Cea mai bună prietenă poate ridica buchetul, lumânările și florile de pus în piept.
● Cineva te poate ajuta cu gustările și băuturile pentru cununia civilă și cea religioasă.
Aranjarea Invitaților la Mese
Îndată ce ai reușit să confirmi toate invitațiile, realizează sau solicită planul cu amplasarea meselor în restaurant și aranjează persoanele la mese, rude cu rude și prieteni cu prieteni, în așa fel încât să se cunoască și să se simtă bine în compania reciprocă.
Degustarea Meniurilor
De regulă, degustarea meniului de nuntă se face cu 2-3 săptămâni înainte de ziua evenimentului, în funcție de numărul de invitați, pentru ca restaurantul să aprovizioneze din timp, iar tu te poți ocupa cu proviziile de alcool, dacă nu este inclus în oferta restaurantului.
Alcool pe Mese
Indiferent că optezi pentru barul mobil sau nu, mesele invitaților trebuie aprovizionate cu alcool, fiind mai comod pentru cei în vârstă, mai ales în cazul evenimentelor cu un număr crescut de invitați.
O masă de 10 persoane trebuie să conțină: 1 sticlă de tărie, 2 carafe/sticle de vin alb și roșu (2 litri), iar opțional: 2 carafe mici de țuică sau vișinată, cu posibilitatea de aprovizionare.
La cererea invitaților mai poate fi servită și cremă de whisky sau bere (nu pe mese), acestea fiind achiziționate separat sau achitate în nota restaurantului, în funcție de consumație.
Cerințe Pentru Fotograf
Realizează o listă cu lucrurile importante pentru tine, ce ții neapărat să fie fotografiate. Degeaba te plângi după eveniment că nu ai fotografii cu x sau y, acestea nu mai pot fi realizate, însă poți evita ca acest lucru să se întâmple cu o listă trimisă dinaintea nunții.
● Exemplu de cerințe:
– Mai multe fotografii cu părinții/bunicii
– Cutia personalizată a verighetelor
– Fotografierea invitației de nuntă
– Aranjamentul restaurantului
– Tortul de nuntă și altele
Petrecerea Burlacilor
Muncă, pregătiri, agitație și stres! Cu o săptămână înainte de eveniment este momentul în care atât tu cât și partenerul, să luați o pauză în compania domnișoarelor și cavalerilor de onoare, pentru o zi sau o seară de activități distractive. Iată o listă cu 30 de idei creative pentru petrecerea burlăcițelor și a burlacilor.
Trusă de Urgență
O trusă de urgență pentru nuntă este alcătuită din: medicamente pentru dureri/grețuri, calciu și magneziu, trusă de reîmprospătare a machiajului, plasturi din silicon pentru bătături, ac și ață (albă și neagră), o forfecuță mică, o oglindă mică, șervețele umede și uscate, gumă de mestecat mentolată, ață dentară și bani pentru diverse cheltuieli.
Alte Obiceiuri:
Obiceiuri ce nu au fost menționate în articolul de sus și care nu mai sunt necesare sau chiar demodate în prezent: muzică pentru gătitul tradițional al mirilor, porumbei după ceremonia religioasă, mașină de epocă închiriată, decorațiuni sau baloane pentru mașini, covor pentru biserică.
Concluzie:
Folosește aceste informații în organizarea evenimentului tău și împărtășește cu prietenii, în ideea de a le oferi și lor susținerea de care știi că au nevoie.
Dacă nu înțelegi anumite aspecte sau ai nevoie de ajutor, lasă un comentariu și vom răspunde în cel mai scurt timp, cu informații utile și răspunsurile la întrebările tale.
Sunt informații pe care le cunoști și nu le regăsești în acest blog? Care ar fi acestea?